Daling bloedplaatjes na toediening COVID vaccinatie

Geplaatst op 10-02-2021  -  Categorie: Corona
Daling bloedplaatjes na toediening COVID vaccinatie:
Er is op 8 februari een artikel verschenen in de New York Times waardoor (met name) ITP-patiënten ongerust worden. Bij 36 personen (waarvan 1 bekend was met ITP) is een ernstige trombocytopenie opgetreden na toediening van het vaccin. Het gaat hier om 36 mensen van de 31 miljoen! gevaccineerden. Het is dus echt zeldzaam. Daling van bloedplaatjes kan na ieder vaccin optreden. Het is een bekend, maar zeer klein risico.
Dit weegt echter niet op tegen de risico's van corona. Dit wordt ook bevestigd door de artsen van de PDSA en de MA-raad.

 

 


 

Word nu lid of steun ons met een bijdrage

 

Tel. 085-1303570 | E‑mail info@itp‑pv.nl | Bank 1 NL91ABNA0401810461 | BIC ABNANL2A | Bank 2 NL69RABO0345603702 | BIC RABONL2U |KvK 17156005 | ANBI 8135.93.372